جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

حسرت نبرم به خواب آن مرداب
کارام میان دشت شب خفته ست

دریایم و نیست باکم از طوفان
دریا همه عمر خوابش آشفته ست..

نویسنده‌ی این وبلاگ همه‌ی تلاشش را می کند تا در فضایی معمولی مطالبی معمولی بنویسد. اگر شما هم مثل نویسنده انسانی معمولی هستید خوشحالی من را مضاعف می‌کنید با نظراتتان:)

سرباز- متولد 75

جامانده را در تلگرام دنبال کنید:)
طبقه بندی موضوعی
۲۳اسفند
+ می خواستم یه متن طولانی بنویسم. اما به دلیل خستگی های امروز(:-") اصلا حسش نیست. خودتون گوش بدید. این خاطره ایه که برای همه ی ما اتفاق میفته. دیر یا زود. بعضی ها دوستش داریم، بعضی ها نداریم. بعضی ها انتظارش رو می کشیم. بعضی ها نمی کشیم. بعضی هم ازش فرار می کنیم.
به عنوان آدمی که ساعات زیادی از عمرش رو توی قبرستون گذرونده بهتون یه چیزی می گم. رفقا، مردن نه آسونه نه شیرین. زندگیتونو بسازید. که اگر دنیاتون جهنم باشه، بعد از مردن هم همینو دارید. من آدمای زیادی رو دیدم.
هم از بچه ای که سر جمع نیم متر توی قبر اشغال می کرد، هم مردی که براش سوپر قبر کندن تا جاش کنن. راستشو بخواید به جفتشون یه اندازه جا میدن. جای طاق باز خوابیدن نیست. به پهلو می خوابونن آدم رو. کفن رو از رو صورتش باز می کنن تا گونه هاش روی خاک قرار بگیره. اینجا خونه ی آخره.  چه برای من چه برای تو. چیزی که بزرگترش می کنه پول نیست. وگرنه سرجمع بهشت زهرا رو میشه با سه چهار میلیارد خرید. چیزی که بزرگش می کنه همونیه که ما توی دنیا باهاش کنار نیومدیم. خد*ا..
مردن رو دوست دارم، با تشییع جنازه ش، با غسالخونه ش، با دستای زبر غسال که کل بدن رو میشوره، با گور کن و پوتین هاش، که دوتا بند کفنم رو می گیره و به راحتی توی قبر جام می کنه. بعد هم آروم آروم لحد می چینه، خیلی طبیعی. کار هر روزشه. مردن رو دوست دارم، با چهره های حیوانی ای که بعدش می بینم. مردن رو دوست دارم با شب اول قبرش..
مردن رو دوست دارم با تلقینش..

گوش بدید و بعد بیاید ادامه ی مطلب..

اسمع! افهم! یا فلان بن فلان!...
اذا اتاک الملکان المقربان، رسولین من عندالله تبارک و تعالی و سئلاک عن ربک و عن نبیک و عن دینک و عن کتابک و عن قبلتک و عن ائمتک، فلاتخف!  و قل فی جوابهما الله جل جلاله ربی، و محمد صلی الله علیه و آله نبیی و الاسلام دینی و القرآن کتابی و الکعبه قبلتی و امیر المومنین علی بن ابی طالب امامی والحسن بن علی امام و الحسین بن علی امامی و...
اعلم! یا فلان بن فلان!
....ان الموت حق، و  سوال منکر و نکیر حق، و القبر حق، و البعث حق و النشور حق و الصراط حق و المیزان حق و الجنه حق، و النار حق، و ان الساعه آتیه حق لاریب فیه...
افهمت یا فلان بن فلان؟

اگر علاقه داشتید معنیشو بدونید، به خودم بگید معنی می کنم براتون..
۹۱/۱۲/۲۳ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۱۰)

خلاصه نمی خواستم بگم تو این فاز بهت...

ولی امیر تازه داری آدم می شی:دی... خدا شفات داده!

از عربی خوشم نمیاد... نمی دونم چرا، معنیشو نمی گذاری همین جا آیا؟

راستی چطوری این همه موضوع رو یه دفعه چسبوندی به خود آ؟
پاسخ:
فهمیدنش سخت نیست. کافیه یک بار با من بیای بهشت زهرا.

شاید منم دوسش داشته باشم و هر چی که بعدشه...

+ اما " فلاتخف " ؟! .. نه مطمئن نیستم... جداً نیستم.

راستش الان گوشش کردم..اون صدا واقعاً آزارم میده... :(


عربیم خوبه،نیازی به ترجمه ندارم ، شاید نیاز به یه چی دیگه دارم ، عید امسال بهشت زهرا خواهم بود.
پاسخ:
خواهم بود.
۲۵ اسفند ۹۱ ، ۱۲:۰۱ سجاد نوبختی

کاش ما مردنمون تولدمون باشه 

کادوی تولدمونم شفاعت امام حسین باشه .....

کیک تولدمونم حضرت زهرا بیاره .....


قول دادی به همه پس به خدا می آیی

هرکه یکبار بیاید تو سه جا می آیی

یا امام رضا منتظریم

این از اون مسئله هاست که می نرسم ازش.
چون دهنم سرویسه اونور.

اما قشنگ بود. آدم سبک می شه باش.

مرسی.
امیر:| دیوونه این چه عکسیه موهای بدنم سیخ شد:|
خب آره حرفات زیادی درسته و ترسناکیشم به همینه...
الان ازت پرسیدم دیگه معنی فارسیشو بذار حسم نیس عربی بخونم:-"
بهله!

تازه وقتی آدم میره اونجا می فهمه زندگی هم چیز بدی نیست.

آخرین باری که رفتم داشتم به این فکر می کردم که کی می تونه این همه چیز میزی که روی آدم می ریزن رو تحمل کنه! پس همون بهتر زنده بمونه. اقلاً دیگه صد تا چی رو آدم ریخته نمی شه! :)))))

مهم نیست به چه زبونی باشه مهم مفهومیه که داره. این نظر منه :-?


سلام دادا. دمتگرم و سرت خوش باد. اونم تو این بهار که میخواد بزور خودش رو به زمستون قالب کنه. ما که همیشه سردمونه. امیدوارم لااقل توو اون یه وجب جا گرم باشه. وگرنه انور جامون گرمه گرمه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی