جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

حسرت نبرم به خواب آن مرداب
کارام میان دشت شب خفته ست

دریایم و نیست باکم از طوفان
دریا همه عمر خوابش آشفته ست..

نویسنده‌ی این وبلاگ همه‌ی تلاشش را می کند تا در فضایی معمولی مطالبی معمولی بنویسد. اگر شما هم مثل نویسنده انسانی معمولی هستید خوشحالی من را مضاعف می‌کنید با نظراتتان:)

سرباز- متولد 75

جامانده را در تلگرام دنبال کنید:)
طبقه بندی موضوعی
۰۳ارديبهشت

مرغ غزل ز کاسه ی زر آب می خورد

اوزان غم ز غیر هنر آب می خورد


مفهوم شاعری به قوافی خوب نیست

این طبع ها ز جای دگر آب می خورد


چندی گذشته و دل من جای دیگری است

این قصه ها ز وقت سحر آب می خورد


یکسال می گذشت و دلم همره صبا

می رفت و لیک پیش قمر آب می خورد


         ***********

من تکیه گاه زورق شبهای خسته ام

آن زورقی که وقت سفر آب می خورد


من سایبان راه پریشان دلانم و

این سایبان ز اشک بصر آب می خورد


من کاروان بی سر و سامان این کویر

آن مشک آب کو ز شرر آب می خورد


چون همدم دل قلم و رنگ یک دوات

چون نی که از دو دیده ی تر آب می خورد


شنگرف روزگار به پهنای ابر و باد

این ابر ها ز خون جگر آب می خورد


در یک سما صدای عروج نوای عشق

رنگش پریده است، اگر آب می خورد


چون عاشق نشسته به دریای بی کسی

 در موج آن به پا و به سر آب می خورد


من آن کبوترم که ز چنگال صید غم

بندی به پا و تیر به پر آب می خورد


چون سائلی که خرقه به تن دارد و امید

با یک نگاه صاحب در آب می خورد


جامانده از مسیر همان کاروانم و

چشمم ز واژه های اثر آب می خورد


شاعر ز طبع کور، پریشان و خسته شد

چون طبع ها ز جای دگر آب می خورد



+شنگرف به معنای مرکب تقریبا قرمز رنگ است و سما به آن صدای حاصل از کشیدن قلم روی کاغذ می گویند. دوات مرکب دان و زورق به معنای قایق است.


+ نمره بدید. این یه مرحله ی جدیده. می خوام ببینم چقدر توش موفق بودم.

+مدیونید اگر بخونید و نمره ندید:-"

۹۲/۰۲/۰۳ موافقین ۳ مخالفین ۰
جامانده

شعر من

غزل

نظرات  (۵)

۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۴۳ ترانه جاودان
داداش چی کار کردی... دیوونه شدم.

چی بگم آخه؟ چی می تونم بگم؟!

از 10، 10 می دیم ما!

واقعــــــــاً عالی بود... به خصوص قافیه ها! و جالب این جا هست که بازی با قافیه ها مانع از این نشد که از مفهوم شعر غافل بشی... اون باز وحشتناک تر!

فقط یکم سنگین بود که همیشه می گم اشکال از مخاطب ـه.:p-

عـــــــــــالی.@};-

بیگ لایک

قبلیو که تو دو ساعت سرودی

اینو تو چند مین؟

توقع داری جز 10 از 10 بدیم؟

میدونی چیه.قله رو رد کردی و افتادی توی سر پایینی.پس نیازی به گاز دادن و ترمز گرفتنو این کارا نیس خودش میره.داری مسیر رو درست داری میری.به نظرم نباید منتظر نمره باشی.چون به کارای ارزشی نمره نباید داد.ولی حالا که میگی باشه.من از 10 میدم 9 ،اینم فقط برا اینکه گفتی نمره بده.
8
بهتر ازینم از تو خونده بودم ;)
ب جای نمره دادن بهتر بود بگی چ حسی بتون دست میده وقتی اینو میخونین.
شاید اینطوری بهتر کمکت کنه.هوم؟ چی میگی؟
من آن کبوترم که ز چنگال صید غم

بندی به پا و تیر به پر آب می خورد

فکر کنم منم همچین حسی داشته باشم 

نمره 11  از 12 

آخه دو ماهی هست همه ی نمره های ما از 12 حساب می شه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی