جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

این کلمات در ظاهر قابل رؤیت نیستند

جامانده

حسرت نبرم به خواب آن مرداب
کارام میان دشت شب خفته ست

دریایم و نیست باکم از طوفان
دریا همه عمر خوابش آشفته ست..

نویسنده‌ی این وبلاگ همه‌ی تلاشش را می کند تا در فضایی معمولی مطالبی معمولی بنویسد. اگر شما هم مثل نویسنده انسانی معمولی هستید خوشحالی من را مضاعف می‌کنید با نظراتتان:)

سرباز- متولد 75

جامانده را در تلگرام دنبال کنید:)
طبقه بندی موضوعی
۲۰دی
نگاه می کنم امشب به اوج تنهایی
به آن سیاهه ی ظلمت، به شام شیدایی

نگاه می کنم امشب به سردی صحرا
به غصه های نگفته به دختر زهرا

نگاه می کنم امشب به سرخی لب ها
به جای چوب و سنان پیش چشم زینب ها

نگاه می کنم امشب به دست های لطیف 
همان که از غم زنجیر گشته زار و نحیف

تصوری ز بیابان و عده ای دختر
ز خار های مغیلان و آه یک خواهر

به خواب پاره شده از دخالت یک دست
به آن نگاه حرام حرامزاده ی پست

به ادعای کنیزی به خانه ها بردن
به دختر و ز غم غارت حرم مردن

نگاه های پدر گشتکی همه دارند
نرو که دخترکانت ز بعد تو زارند

کنار من تو نشستی و سخت در ماندی
من از برای تو گریان که بی کفن ماندی

برای غربت من گریه ای نکن جانم
من از غم و محن غربت تو گریانم

جگر که سوخت فدای سر تو و اصغر
فدای آن بدن تکه تکه ی اکبر

بیا و بار دیگر رخ نما به این مضطر
نسیم بوی تن خویش رو نما یک سر

که از قبیله ی گرگان کوفه می ترسم
ز انتقام کمان های کوفه می ترسم

ز تیر بی هدفی که به سینه ات بخورد
از آن دمی که نفس های زینبت ببرد

ز ناله های غریبی مادرم زهرا
صدای ناله الشمر و یا رسول الله


+ السلام علیکم سیدی شباب اهل الجنة...

نظرات  (۳)

خیلی قوی بود.حضرت صدیقه ی طاهره راضی باشن ازت ان شاء الله.
پاسخ:
و تصدق علینا، یا فاطمة الزهرا...
دستت درد نکنه عباس جان

ز ناله های غریبی مادرم زهرا/صدای ناله الشمر و یا رسول الله

دمت گرم انشالله در دو دنیا مورد عنایت اهل بیت عصمت و طهارت قرار بگیریم. امیر جان تورو خدا مارو هم خیلی دعا کن.تو دلت پاکه.ما خیلی گناهکاریم.یا علی

به جای چوب و سنان پیش چشم زینب ها

خوب این مصرع شدیدا ایراد وزنی داره. یا من این طوری فکر می کنم.

اما باقی شعر خوب بود.

البته بعضی بیت ها جاش بود قویتر بیان. مثل همین بیتی که میذارم:
نگاه می کنم امشب به دست های لطیف 
همان که از غم زنجیر گشته زار و نحیف

فکر می کنم می تونستی زیباتر از اینا بیاریش. دست رو مستقیم نیاری و استعاره ای چیزی براش درست کنی. در کل چند بیت این طوری داشت اما در آخر شعر واقعا زیبا بود.

قبول باشه ایشالا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی